Vanliga frågor
Klicka här för vanliga frågor om order, leverans och retur.
Allmänna frågor
Kan jag göra min praktik hos Pavo?
Pavo i Holland har ett flertal praktikplatser lediga varje år. De är främst reserverade för studenter från Hall Larenstein, Stoas Hogeschool Dronten, HAN Nijmegen eller andra HBO-kurser. Det finns praktikplatser på bland annat Product Development, Marketing & Communication, Customer Services. Om du tror att du skulle kunna vara ett grymt tillskott i vår organisation, hör av dig! En praktikplats på Pavo i Holland brukar vara i runt 20 veckor och det är viktigt att du bor inom ett rimligt avstånd från Heijen under praktiken. Det kan också finnas möjlighet till praktik på Pavo Sverige (Aspen Horse AB). Hör av dig till [email protected] och berätta mer om dig själv och din utbildning.
Kan man besöka Pavo’s fabrik?
Vid grupper om minst 25 hästägare kan Pavo tillhandahålla en kostnadsfri, guidad tur i fabriken. Kontakta då Pavo Holland på +31 (0) 485 - 490 700 eller via mail: [email protected]
Kan Pavo sponsra mig?
Pavo får många förfrågningar om att sponsra både event och ryttare. Tyvärr, kan vi inte besvara varje fråga vi får. Pavo har en viss avsatt budget för sponsring som är satt för ett år, som delas upp mellan sportutövare, event och välgörenhet. Pavo sponsrar med ambassadörskap i Sverige, vilket betyder att man blir en god förebild för sporten, för vårt varumärke och hjälper andra att hitta fördelarna med Pavo. Vi får många av dessa frågor och det kan ta upp till 10 veckor att behandla.
Kan jag prova ett foder först?
Vi har en mindre mängd av våra produkter som varuprover. Mängden i provpåsarna räcker inte för en längre utvärdering utan det är endast för att testa att hästen gillar smaken av fodret.
Är Pavo engagerad i hållbara och ansvarsfulla affärsmetoder?
Pavo är en del av ForFarmers. ForFarmers producerar djurfoder på många platser över hela världen. Hållbart entreprenörskap är viktigt för ForFarmers och dess intressenter. På ForFarmers hemsida kan du läsa mer om hållbart och ansvarsfullt företagande.
Jag har ett klagomål/fråga om mitt foder, vad kan jag göra?
Naturligtvis ska kvaliteten på vårt foder vara den bästa. Det får inte innehålla främmande råvaror eller föremål.Hästfoder förblir dock en naturlig produkt där vi vill ha in så många naturliga ingredienser som möjligt. Via vårt track & trace-system kan vi ta reda på exakt när fodret producerades.
Om du märker en avvikelse i vårt foder, vänligen hjälp oss genom att berätta produktens namn, var du köpte den, batchnummer och THT-datum (Bäst före-datum). Batchnumret och THT-datum finns på sidan av förpackningen. Naturligtvis hjälper bilder oss också att göra en bättre analys. Du kan skicka ovanstående information till [email protected]. Vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt för att hitta en lämplig lösning.
Har du en annan fråga? Vår kundtjänst står redo för dig!