Smidiga leveranser

Hästfoder, tillskott och Bigbox

Hela sortimentet i lager

Order och leverans

Hur lång är leveranstiden?
Vi försöker packa din order inom 3-5 arbetsdagar. Använd din Track & Trace-kod för att få den senaste informationen angående din leverans. Vid palleverans kommer du att bli kontaktad för att boka in en leveranstid. Försök att lägga din order i god tid så att du alltid har tillräckligt med foder! 

Hur kommer min pall-beställning att levereras?
Vi kontaktar alltid dig först via telefon innan vi skickar en pall-beställning, så att vi kan komma överens om en leveransdag. På detta sätt kan vi säkerställa att du är hemma och kan ta emot pallen från oss så att pallen hamnar på rätt ställe. Se även våra leveransvillkor för pall-beställningar. 

Vilka är villkoren för en palleverans?
Pall-ordrar levereras med lastbil. För att säkerställa att lastbilen kan leverera utan problem är det viktigt att platsen uppfyller följande villkor.

  1. Tillräckligt med utrymme för lastbilen
  2. Lastbilen måste ha tillräckligt med utrymme för att komma in på gården eller för att säkert lossa godset.
    Vår transportpartner arbetar med en lastbil med bakgavellift. Pallen körs ut ur lastbilen med en elektrisk handtruck (EPT).
  3. Hårdgjord yta och egen handtruck
    För att lasta av pallen på önskad plats är det nödvändigt att marken är hård nog för att köra på med en handtruck/palldragare, asfalt eller cement är lämpliga ytor. Det är inte möjligt att leverera pallen inne i stallet. Det är därför viktigt att du själv ser till att du har möjlighet att transportera pallen till rätt lagerplats. Att ha en egen handtruck (EPT) förenklar förfarandet.
  4. Tillräckligt med utrymme att vända
    Efter leverans är det viktigt att lastbilen kan åka vidare på ett säkert sätt. Om lastbilen ska lossa på gården är det viktigt att det finns tillräckligt med utrymme att vända på.

Funderar du på om din gårdsplan är lämplig för en lastbilsleverans?
Kontakta då vår kundtjänst på [email protected] eller ring: 0766-43 37 88

Jag har inte fått alla produkter
Det är inte bra att din leverans är ofullständig.
Vänligen kontakta oss per telefon inom 14 dagar efter leverans på 0766-43 37 88 eller via e-post: [email protected].
Vår kundtjänst kommer då att kontakta dig för att skicka den saknade produkten till dig.

Jag har fått fel produkt
Om vi ​​av misstag har levererat fel produkt kan du enkelt registrera den som retur via My Pavo. Vår kundtjänst kommer att kontakta dig och skicka rätt produkt till dig.

Min beställning har skickats, men jag har inte fått något ännu
Är statusen på din beställning "skickad", men har du fortfarande inte fått något efter 2 arbetsdagar?
Vänligen kontakta vår kundtjänst på 0766-43 37 88 eller via e-post: [email protected]

Vad händer om jag inte är hemma när leverans sker?
Ett paket eller pall levereras normalt bara en gång. Är du inte hemma? Då tas din paketorder automatiskt till transportörens närmaste uthämtningsställe. Här kan du hämta det inom 7 dagar, varefter paketet returneras till oss.

Om du inte är hemma när pallen levereras kommer den att returneras till närmaste depå. Transportören kommer att kontakta dig om att leverans inte varit möjlig och du kan då boka en ny leveranstid. Svarar du inte på detta meddelande inom 7 dagar skickas pallen automatiskt tillbaka.

Hur kan jag ändra eller ta bort min order?
Har du ändrat dig? På “My Pavo” kan du se status på din order. Kontakta oss via vår kundservice om du vill ändra eller ta bort din order, [email protected].

Var kan jag få mitt paket levererat?
Du kan få din beställning levererad till ditt hem eller stall. Vill du hellre hämta i en Pavo-butik i närheten? Kontakta då din butik för att fråga om produkterna finns i lager, för närvarande är det inte möjligt att välja leverans Pavo-butik vid beställning men våra återförsäljare kan beställa alla Pavo-produkter åt dig.

Var kan jag se status på min order?
Du kan se status på din order i “My Pavo”. Vi kommer också att skicka ett mail till dig så fort din order är behandlad.

Jag fick ingen bekräftelse, gick min beställning igenom?
Har du fortfarande inte fått en orderbekräftelse efter 15 minuter? Kontrollera först din skräppost/mejl och kontakta vår kundtjänst via  0766-43 37 88 eller [email protected]

 

Betalning

Var hittar jag mina fakturor?
Fakturan skickas som PDF i orderbekräftelsen du får via e-post. Om du har ett My Pavo-konto kan du även hitta dem här. Under rubriken Fakturor sparar vi alla fakturor åt dig och du kan alltid hämta dem.

Hur säker är Pavo’s webshop?
Pavo gör allt vi kan för att skydda dig som kund mot bedrägeri. Därför är vår hemsida skyddad med “Greenlock” och våra betalningsalternativ uppfyller de högsta kraven.